Určite ste už minimálne 100krát použili Google, prípadne iný internetový vyhľadávač. Poznáte ten základ, na ktorom funguje. Napíšete do neho frázu, resp. kľúčové slovo alebo slovné spojenie a za niekoľko stotín vám k nemu poskytne relevantné výsledky. A tieto sú následne zoradené v určitom poradí.
Prečo je to tak?
Google, respektíve jeho vyhľadávací „googleboti“ majú nastavené svoje algoritmy, na základe ktorých určia poradia pre každý nájdený odkaz. Cieľom je to, aby vyhľadávač užívateľom ponúkal to najlepšie užívateľské prostredie a na prvých, vlastne popredných pozíciách im poskytol najkvalitnejšie, najrelevantnejšie výsledky k ich hľadaným výrazom.
Vysoké percento užívateľov nájde výsledky na prvých dvoch stranách
Pravdepodobne to poznáte aj podľa vlastných užívateľských skúseností, že na prvých dvoch, možno troch stranách sa spravidla nachádzajú tie najkvalitnejšie výsledky. Vlastne tie nájdete na predných miestach a následne nie ste prinútení navštíviť tie ďalšie, ktoré sú kdesi vzadu. Je vysoko pravdepodobné, že na prvých stranách nájdete presne to, čo potrebujete.
Predná pozícia v organických výsledkoch = Výborná viditeľnosť pre cielenú skupinu
Užívatelia si vo vyhľadávači zadajú sami, čo chcú vlastne nájsť. Ak teda niekto hľadá napríklad výraz „horské bicykle“ je veľmi pravdepodobné, že má o túto tému záujem, respektíve o produkty a služby, ktoré sú s ňou spojené.
Ak ste aj vy vlastníkom e-shopu, resp. webovej stránky a chcete získať rastúcu návštevnosť tým, že sa zviditeľníte v organických výsledkoch Google, bez optimalizácie to nejde.
Optimalizácia SEO (Search Enigne Optimization) dokáže nastaviť váš web do podoby, aby čo najlepšie zodpovedal kritériám vyhľadávačov. Okrem vnútornej úpravy a tvorby obsahu sa zaoberá takisto vonkajšími faktormi, ktoré sa dajú najlepšie ovplyvniť napríklad linkbuildingom, čiže budovaním spätných odkazov. Súčasťou optimalizácie sú vo veľkej miere takisto PR články, copywriting a takisto články, ktorých funkciou je zvýšenie vašej pozície v organických výsledkoch.