SEO optimalizácia v sebe nepochybne zahŕňa aj používanie správnych kľúčových slov a ich umiestňovania v texte. Aj keď sa to tak môže zdať, ono to s tými kľúčovými slovami nie je až tak jednoduché. V prvom rade musíte vedieť, aké slová používať. Na tento účel vám poslúži analýza kľúčových slov. Mnohí ľudia túto časť optimalizácie neriešia, pretože sú presvedčení, že na správne kľúčové slová prídu aj sami. Až tak jednoznačné to s nimi však nie je.
Nejde len o tie najvyhľadávanejšie
Tak napríklad, rozdiel spočíva v tom, na aké kľúčové slová, sa chcete zameriavať. V rámci SEO sa totiž používa metóda, takzvané long tail SEO. V tomto prípade nejde o to, používať často vyhľadávané slová, ale viacero slov, ktoré sú presnejšie. Ľudia ich síce nevyhľadávajú až tak často, no na druhej strane sú zamerané na užšiu cieľovú skupinu. Zároveň dávajú dokopy rovnakú hodnotu, ako menej často vyhľadávaných slov.
Čo po analýze?
Ak máte za sebou analýzu kľúčových slov, je potrebné, aby ste sa ich naučili používať správne. Hovoríme najmä o tom, kde v texte urobia svoju prácu najlepšie alebo ako často ich používať. Ono je to totiž tak, že v tomto prípade neplatí pravidlo, čím viac, tým lepšie, ale práve naopak. Zrozumiteľnejšie povedané, s kľúčovými slovami to netreba preháňať. Umiestnenie v texte, je taktiež veľmi dôležité. Kľúčové slová by sa mali používať najmä v nadpisoch a podnadpisoch. Taktiež nezaškodí, ak niekedy nejaké z nich zvýraznite hrubým písmom alebo ich v texte podčiarknete.
Druhou možnosťou, pri ktorej sa nebudete musieť naozaj nič, je agentúra, ktorá po analýze slov, urobí aj všetko ostatné za vás. Ak by ste sa rozhodli pre takéto riešenie, určite si dajte záležať na výbere správnej agentúry. Všímajte si hlavne referencie a hneď na začiatku, sa snažte stanoviť jasné podmienky, a to z oboch strán. Verte, že si ušetríte veľmi veľa nervov, času i peňazí.