Internetová reklama alebo skôr zviditeľnenie vašej činnosti na internete môže mať skutočne veľa podôb, pričom k zaujímavým formám sa radí takisto profesionálne vykonané SEO.
Konkrétnejšie vravíme o optimalizácii vašej stránky pre internetové vyhľadávače (Search Engine Optimization).
Tento pomerne náročný proces, ktorý by ste mali zveriť do rúk skúseným profesionálom ako má za úlohu zviditeľniť vašu webovú stránku vo vyhľadávačoch, a to konkrétne spôsobom, aby postupovala na vyššie a viditeľnejšie priečky vo výsledkoch hľadania.
A viete si predstaviť, aký efekt musí mať takáto pozícia vo vyhľadávačoch, akým je napríklad Google, Seznam či Yahoo. Tieto sa radia k masívne a pravidelne navštevovaným. Hľadáme cez nich doslova všetko a stále. A na základe zadaného výrazu užívateľom vyhľadávač následne medzi najrelevantnejšie (a teda najvyššie umiestnené) výsledky poskytuje odkazy na weby v určitom poradí, pričom na viditeľnejších priečkach sa môže nachádzať takisto váš web.
- Samozrejme pod dosiahnutie tohto požadovaného výsledku sa podpisuje množstvo vnútorných ako aj vonkajších faktorov (on-page a page faktory), v neposlednom rade výber a práca s kľúčovými slovami, ktoré majú potenciál byť najvyhľadávanejšie.
- Spomeňme takisto celkovú úpravu konkrétneho webu, aby čo najdetailnejšie zodpovedal kritériám hľadacích robotov.
- Vonkajšie faktory zasa ovplyvňuje napríklad početná tvorba kvalitných spätných odkazov.
Celý proces optimalizácie som však načrtol iba v skratke a laik sa môže dopustiť rôznych detailných chýb, ktoré pre finálny efekt nemusia byť práve pozitívne. Aj toto je hlavný dôvod, prečo keď si od SEO sľubujete plnohodnotný výsledok, mali by ste osloviť seo agentúru, ideálne však overenú a s dlhoročnou praxou.
Lepšia viditeľnosť vo vyhľadávačoch, respektíve vyššie umiestnenie vo výsledkoch hľadania bude mať za následok rastúcu návštevnosť, z ktorej následne plynie vyššia pravdepodobnosť požadovaných konverzií.
Preto je SEO prakticky neodmysliteľným prvkom (úspešného) online marketingu.